2012. május 13., vasárnap

Matyó-reneszánsz

Ha már újra reneszánszukat élik - szerencsére - a népi motívumok, gondoltam én is készítek egy-két ékszert...
Nekem mindig is tetszettek a hímzések, és egészen kicsi korom óta szerettem volna megtanulni, voltak is rá próbálkozások nagymamámmal közösen, de valahogy nekem nem sikerült, de lehet nem voltam elég kitartó...hiszen semmi sem megy gyakorlás nélkül.

A facebook- oldalamon hangsúlyoztam már korábban, hogy nem azért választottam a matyót, mert menő, hanem azért, mert számomra az a hazai...kicsit lokálpatriótásra veszem így a figurát, mert Mezőkövesd aka Matyóföld meglehetősen közel van a lakóhelyemhez. A matyó a miénk, az "enyém"; ezért olyan kedves:))) Elvből nem választanék más motívumot; még, ha szebb is...szerintem így már érthető a választásom:)

Az első ékszer, amit készítettem mégis egy kalocsai virágmotívumot ábrázol, megrendelésre készült:

elölről

hátulról


A második nyaklánc viszont már egy matyó rózsa, saját részre*.* 


Egyébként furcsa, de a saját ékszereimet sosem hordom....valamiért nem esik jól, szívesebben viselem más ékszereit, de most ez a matyós nyaklánc szinte ki sem szakad a nyakamból:)) Nagyon megszerettem.

Természetesen szeretnék majd többféle ékszert is készíteni matyó-motívumokkal, gyűrűkre is, de egyelőre ennyi futotta az időmből....várni viszont már nem bírtam, meg szerettem volna mutatni őket!:))
Már Meskán is fent vannak, úgyhogy, ha megtetszett valamelyik ne habozz vásárolni; vagy, ha egyedit szeretnél rendelni, nyugodtan írj!:) 

Ja, és a Meskán most akcióval várok mindenkit!:)




Ui.: Most vettem észre,, hogy a Meskán van fent pár régebbi "matyós" ékszerem...úgyhogy én most is, mint általában: megelőztem a divatot:D:D Csekkoljátok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése