2010. november 6., szombat

néhány szó a zsugorkáról

Hétvége van, uncsi van - bár a szakdogámmal kellene foglalkoznom (nem bííírom.....) - és szívesen zsugorkáznék, de nincs több lapom, és mivel szombat van, ezért a hobby bolt sincs nyitva....
Ezért úgy gondoltam, hogy ezúttal bemutatom Nektek a zsugorka fóliát, mert sokan érdeklődtetek iránta:)

Ő lenne az:


Darabra is lehet venni, de gazdaságosabb csomagként, bár sajna így is csak 5db A/4-es ív van benne, jó pénzért...
A zsugorka fólia tényleg olyan, mint egy papír vékony, "átlátszó" műanyaglap, ami onnan kapta a nevét, hogy hőre összezsugorodik az eredeti méret 1/4-ére, körülbelül.

Bemutatok erre egy példát:


Sima A/4 lapra felrajzoltam a zsugorítani kívánt mintát, amit aztán elraktározok, mint vázlat, hátha jó lesz később is... és a jobb alsó sarkában látható a végeredmény, ami lett belőle, miután kivettem a sütőből....
Az eredeti minta kb. egy írólapnyi helyet elvett, aztán lett belőle egy 5-6cm kis valami...:)

Azt a részt élvezem a legjobban, amikor a sütőben elkezdődik a zsugorodás, tök izgi -  és nem csak a nagy stressz miatt, a "vajon sikerül-e?" kérdéssel -.  Először totál összehúzódik a fólia, aztán fokozatosan megvastagszik (kb. 1mm),  és végül újra kisimul. (ezt úgy képzeljétek el, mint amikor a rózsa éjszakára bezárja a szirmait, aztán reggel megint kinyílik. Nekem legalábbis ez jut róla eszembe).  Hihetetlen, de ebből a vékony, törékeny kis lapocskából egy erős, vastagabb műanyag cucc lesz.

Kipróbáltam, és nem túl könnyű eltörni, de azért nem árt vigyázni rá:) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése